Az adott elem a tömb hányadik helyén van
A kiválasztás tételt akkor használjuk, ha tudjuk, hogy a keresett értéket tartalmazza a tömb. Ezért az nem vizsgáljuk, hogy vége van-e a tömbnek. A példában a ker változó tartalmazza a keresett értéket.
int[] tomb = new int[40];
Random rnd = new Random();
for (int i = 0; i < tomb.Length; i++)
{
tomb[i] = rnd.Next(1, 5 + 1);
Console.WriteLine(tomb[i]);
}
int lepteto = 0;
while (tomb[lepteto]!=4) {
lepteto++;
}
Console.WriteLine("A négyes szam először a {0} helyen található", lepteto+1);
Console.ReadKey();
A program futása során 40 elemű tömböt hoz létre, amit 1 és 5 közötti véletlenszámokkal tölt fel. A feltöltés után megkeresi az első négyes számot. Elvi lehetőség van rá, hogy a program hibásan fusson le, hiszen a sorsolás nem garantálja, hogy a 4-es kisorsolja a gép, de a tapasztalatok szerint amikor ilyen nagy a lehetséges számok darabszáma, és a sorsolás legkisebb és legnagyobb elemének közelsége ezt biztosítja.